Online trh v Českej republike zaznamenal v posledných rokoch výrazný rast. Pandémia Covid-19 ho vlani čiastočne spomalila, ale aj tak miestna e‑commerce láka čoraz viac predajcov z radov Čechov i zahraničia. Chcete sa stať súčasťou tejto úspešnej scény? Prečítajte si, ako na to pomocou aktuálnych dát a tipov.
- Charakteristika českého trhu
- Najpoužívanejšie spôsoby dopravy a platieb
- Najdôležitejšie porovnávače tovaru v ČR
- Názory odborníkov
- Nastavujte inzerciu pomocou Mergada
ČR má najviac e‑shopov na obyvateľa, jeho e‑commerce je však stále plná šancí
V Česku pripadá najviac e‑shopov na jedného obyvateľa. Aj tak jeho online priestor ponúka mnoho príležitostí a nových zákazníkov. Vzhľadom k veľkému počtu internetových obchodov sa v krajine toto odvetvie stalo atraktívnym pre mnoho investorov.
Hoci sa česká e‑commerce stále vyvíja vpred, jej podiel na maloobchode zatiaľ dosahuje len 16 %. Vlani online trh síce zaznamenal 3% medziročný rast. Podiel elektronického obchodu na celkových maloobchodných trhoch činí 11,4 %. To znamená, že štyria z desiatich Čechov ešte nenakupujú online, teda stále veľký potenciál pre rast e‑commerce.
V súčasnej dobe v Českej republike elektronicky nakupuje na 5 miliónov užívateľov. Predpovede hovoria, že k tomuto číslu pribudne približne ďalších 410 tisíc nakupujúcich.