Veľký prehľad slovenskej e-commerce v roku 2020

Slovenský online trh si vytvoril v posledných rokoch silné miesto na mape európskej e-commerce. Cieľom zahraničných obchodníkov je vďaka nízkym nákladom na správu e-shopu a rýchlemu tempu rastu, ktoré medziročne stúplo na 16%. Využite jeho potenciál a naštartujte podnikanie na Slovensku.

  1. Charakteristika slovenského trhu
  2. Najpoužívanejšie spôsoby dopravy a platby na Slovensku
  3. Dôležité porovnávače tovaru
  4. Názory odborníkov na slovenskú e-commerce

Spoznajte charakteristiky slovenského trhu

Slovensko je rozlohou menšia stredoeurópska krajina, no v raste e-commerce konkuruje už mnohým veľkým európskym štátom. Rok 2019 priniesol obrat z online predaja presiahujúci 1,3 miliardy eur a výhliadky pre 2020 sú ešte vyššie. Výhodou slovenského trhu je nielen ekonomický rast, ale i dlhoročne zavedené euro a široká logistická sieť medzi Bratislavou a Košicami.

Sila e-commerce na Slovensku

Maloobchodníci a značky vstupujúce na slovenskú e-commerce scénu si musia byť istí, že rozumejú jedinečným vlastnostiam zákazníkov. Slovensko má aktuálne vyše 5.4 milióna obyvateľov, medzi ktorými záujem o online nakupovanie stále rastie. V roku 2019 uskutočnilo nákup na internete až 6 z 10 návštevníkov e-shopu.

Podiel nakupujúcich zvýši v tomto roku aj dopad pandémie Covid-19. Opatrenia štátu a karanténa presunuli pozornosť zákazníkov z kamenných predajní do online priestoru a zvýšili návštevnosť e-shopov. Tento vývoj sleduje aj Marek Ivančík, PPC špecialista z agentúry Basta Digital, ktorý dodáva:

“Obľúbenosť online nákupu je rok čo rok silnejšia. Nepredvídateľná situácia koronavírusu tento trend umocnila ešte viac. Výrazný nárast obratu sme zaznamenali najmä počas prvej vlny, kedy boli kamenné predajne zatvorené. Hlavnou e-commerce udalosťou roka sú Vianoce. Predvianočné nákupy pri väčšine klientoch začínajú každým rokom skôr, na čo sa snažíme reagovať. Cena je stále dôležitý faktor pri kúpnom rozhodovaní počas Vianoc na Slovensku.”

Dôveryhodnosť e-shopov je na Slovensku vysoká, ale častou prekážkou online nákupu je sila zvyku si tovar vyskúšať osobne. Poskytnite im porovnateľný nákupný zážitok a zaujmite ich navyše dopravou zadarmo či cenovými výhodami, ktoré v kamenných predajniach nenájdu.

Na čo sa teda sústrediť v slovenskej e-commerce? PPC špecialista Libor Toporcer z agentúry Invelity radí nasledovať preferencie zákazníka.

“Slovenský trh sa vyznačuje tým, že užívatelia radi nakupujú v online. Veľkým špecifikom je používanie mobilných zariadení, ktoré sa už v tomto roku stalo používanejším zariadením než počítač či tablet. Pri rozhodovaní o nákupe je slovenský trh racionálnejší než okolité krajiny. Taktiež vidíme trend opakujúceho sa nakupovania v jednom e-shope a preto je dôležité dbať na budovaní tzv. “customer lifetime value” zákazníka.”

Obrat a vývoj slovenskej e-commerce za posledné roky. Zdroj: Heureka.sk

Aké je nákupné správanie Slovákov?

  • Podľa E-shopper Barometra nakupuje pravidelne a opakovane na slovenských e-shopoch až 90 % spotrebiteľov.
  • Optimalizácia obchodu pre mobilné zariadenia je pre úspešný e-shop na Slovensko dôležitá. Až 65 % Slovákov nakupuje pomocou smartfónu, čím chcú hlavne ušetriť čas. Prispôsobte sa ich potrebám a pri vytváraní novej domény myslite aj na túto skupinu nakupujúcich.
  • Kľúčovým faktorom pri online nákupe je pre Slovákov cena. Až 59 % zákazníkov sa rozhoduje podľa toho, či je pre nich ponuka e-shopu výhodná.
  • 30 % slovenských zákazníkov odchádza zo stránky ku konkurencii, ak nevidia ich tovar na sklade či je dlhodobo nedostupný.
  • 63 % nakupujúcich na Slovensku si volí radšej produkty a služby, ktoré šetria životné prostredie a 48 % zákazníkov je ochotných si priplatiť za takýto tovar. Získajte si spotrebiteľov, ktorým environmentálne témy ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia a zaraďte do svojho plánu ekologickejšie postupy balenia či dopravy.
  • Vernostný program obchodu využíva iba 10 % zákazníkov. Využite túto skrytú výhodu oproti konkurencii a poskytnite návštevníkom e-shopu dôvody na opakovaný nákup, ako napr. zľavy či darčeky k objednávke.
  • Negatívny komentár či recenzia odrádza od online nákupu 83 % zákazníkov. Dajte si preto záležať na dobrom mene a využívajte silu sociálnych sietí, kde trávi svoj čas denne vyše 80 % Slovákov.

Obľúbený sortiment na slovenských e-shopoch si drží pozíciu

Na Slovensku si nakupujúci vyberajú denne tovar na vyše 12 600 e-shopoch. A toto číslo ku koncu roka 2020 ešte porastie. Výrazný prechod do online sféry zaznamenal aj PPC špecialista Marek Ivančík:

“Predajcovia s kamennými predajňami kladú čoraz väčší dôraz na online prostredie. Webové stránky predajcov sú prispôsobené aktuálnym trendom, pričom čoraz viac predajcov vyhľadáva aj cenové porovnávače. Z dlhodobého hľadiska vidíme trend prechodu na eshop aj v nevšedných segmentoch, kedy sa spoločne s klientmi snažíme zmeniť nákupné správanie a hlavne zjednodušiť nákupný proces.”

Najvyhľadávanejším segmentom medzi zákazníkmi e-shopov na Slovensku je dlhodobo oblečenie, kozmetika a obuv. Vysoký podiel z celkových nákupov na internete má aj elektronika, knihy či nábytok. Najmenej sa prostredníctvom internetu nakupovalo minulý rok jedlo, pitie a alkohol.

Obr.3 Aký sortiment najčastejšie nakupujú slovenskí spotrebitelia online (2019). Zdroj: Forbes.sk

Skrz pandemické nariadenia v roku 2020, ale raketovo vzrástli online nákupy potravín, objednávky liekov i drogérie, sortimentu pre hobby a netradičné segmenty ako klimatizácie, šijacie stroje či webkamery. Medziročný marcový rast e-commerce cez 50 % zaznamenal aj najsilnejší porovnávač na Slovensku, Heureka.

Ako vnímajú vplyv pandémie na e-commerce v slovenských agentúrach?

Covid-19 pohol v tomto roku výrazne aj slovenským online trhom. Špecialista Libor Toporcer z agentúry Invelity vníma hlavne rýchlejší príchod digitalizácie.

“Rok 2020 bol pre online svet kvôli následkom pandémie kľúčový. Minulé roky dosahovali výdavky do online reklamy konštantný rast od 8% do 12%. Tento rok sa však vymkol z bežných koľají a v období marca, apríla a začiatku mája došlo k výraznému poklesu výdavkov do reklamy pre neistotu o budúcnosť. Následne však došlo po uvoľnení opatrení k obrovskému rastu a v našej agentúre sme pocítili veľký rast v digitalizácií. Dokonca viacerí naši klienti, ktorí disponujú nielen e-shopom, ale aj kamennými predajňami, začali považovať za kľúčovejšiu prácu s e-shopom, než s vlastnými predajňami. Najväčší nárast sme však zažili v období september/október kedy prechádzajú e-shopy do kľúčovej časti roka a Vianoce.”

Podobný vývoj zaznamenala aj agentúra PTAgroup, ktorá navyše počíta s vyššími nákupnými nárokmi spotrebiteľov v budúcom roku.

V roku 2021 predpokladáme navýšenie samotných e-commerce subjektov a taktiež stále väčší presah offline prevádzok do online prostredia.
S vysokou pravdepodobnosťou sa úspešné e-shopy budú musieť prispôsobiť “normám”, ktoré budú aj vplyvom pandémie zákazníci naďalej vyžadovať. Jedná sa najmä o online prezenciu, možnosti platieb, vrátenie tovaru, dopravy, výdajných miest a podobne. Jednoducho nároky bežného zákazníka na uskutočnenie online nákupu sa budú zvyšovať a úspešní hráči budú musieť kráčať s dobou a “uľahčiť” zákazníkovi cestu k nákupu ako sa len dá.

Ako sa popasovala s neznámou situáciou na jar agentúra Basta digital?

“Covid-19 prekvapil viaceré odvetvia. U našich klientov sme zaznamenali obrovský nárast predaja športového vybavenia, spoločenských hier a aj zdravotníckych prostriedkov. Z hľadiska logistiky sme zaznamenali predĺženú dobu dodania najmä u klienta so zdravotníckymi prostriedkami, kde sme zaznamenali medziročný nárast objednávok o 130%. Sledovali sme tiež transformáciu rôznych e-shopov, ktoré diverzifikovali svoje štandardné portfólio produktov o dezinfekciu, rúška alebo štíty na tvár. Počas prvej vlny sme klientom na základe interného checklistu pripravili webové a strategické odporúčania, aby sa s novou situáciou vyrovnali čo najefektívnejšie.”

 

Ak vás zaujíma podrobný pohľad na prvú vlnu pandémie a jej dopad na slovenský online trh, prečítajte si zhrnutie prieskumu spoločnosti KPMG a agentúry ui42.

Stavte na preferované spôsoby dopravy a platby

Medzi najpoužívanejšími metódami platby dominuje dlhodobo možnosť dobierky, ktorej dávajú prednosť až dve tretiny nakupujúcich. Pomaly ju dobieha online platba pomocou platobnej karty alebo prevodom na účet. Ústup dobierky sleduje aj porovnávač Heureka, ktorý zaznamenal v súvislosti s pandémiou nárast platby kartou.

Z pohľadu e-shopára je dôležitý výber platobnej brány. Medzi slovenskými obchodníkmi sú rozšírené domáce spoločnosti, overené celosvetové platformy a platobné brány jednotlivých bánk.

  • poskytovateľ online platieb českého pôvodu Gopay
  • celosvetovo pôsobiaca spoločnosť PayU
  • česká firma Comgate
  • medzinárodná platforma PayPal
  • slovenská spoločnosť TrustPay
  • slovenská platforma Besteron
  • zahraničná spoločnosť Fondy
  • maďarská platforma BARION
Obr.4 Platobná brána od služby Besteron. Zdroj: besteron.sk/

U slovenských zákazníkov vyhráva pri nakupovaní jednoznačne pohodlnosť. Vyše 83 % online nakupujúcich si necháva balíky doručiť domov. Nasleduje doručeniu na poštu, vyzdvihnutie zásielky v práci a čoraz populárnejšie využitie odberného miesta.
Necelá polovica zákazníkov však opustí nákupný košík pred objednaním tovaru kvôli nedostatočným možnostiam dodania. Rozhodujúca je preto aj flexibilita e-shopu a širšia ponuka spôsobov dopravy.

Neviete si rady s nastavením dopravy pre porovnávače a reklamné systémy? Spoľahnite sa na Mergado, pomocou ktorého zvládnete tento úkon vybaviť na pár klikov. Mrknite na nášho praktického sprievodcu nastavením dopravy.

Ktoré dopravné služby sa využívajú na Slovensku najčastejšie?

1. Slovenská pošta

Frekventovaný spôsob prepravy na Slovensku ťaží hlavne z rozsiahlej sieti pobočiek. Výhodou je aj akceptovanie dobierky a platby vopred. Zákazníci sú na služby Slovenskej pošty a fungovanie zvyknutí a preto by táto možnosť dopravy nemala na e-shope chýbať.

2. Kuriérne spoločnosti

Ďalšou obľúbenou možnosťou sú prepravné spoločnosti. Medzi najrozšírenejšie patria DPD, Geis Parcel, GLS, alebo DHL. Slováci si radi vyberajú z viacerých alternatív dodania balíka, oceňujú moderný systém notifikácií či úpravy údajov a doručenie zásielky už na druhý deň po objednaní. Vyjdite potenciálnym zákazníkom v ústrety a pri výbere kuriérskej firmy sa prispôsobte ich požiadavkám.

3. Osobné vyzdvihnutie na predajni či v odbernom boxe

Kombinácia e-shopu a kamennej prevádzky predstavuje konkurenčnú výhodu a to najmä pre zákazníkov, ktorí nechcú platiť za dopravu. Možnosťou je aj vyzdvihnutie v samoobslužnom boxe, ktoré ľudia aktuálne vyhľadávajú kvôli bezkontaktnému a bezpečnému vyzdvihnutiu zásielky.

4. Zásielkovňa a Uloženka

Sieť výdajných a podacích miest Zásielkovne pokrýva už väčšinu veľkých miest na Slovensku. Zákazníci preferujú tento spôsob čoraz častejšie – balík si vyzdvihnú v ľubovoľnom čase a cenník je porovnateľný so Slovenskou poštou.

Uloženka funguje podobne a poskytuje logistické služby pre internetové obchody. Jej výhodou sú prepojené služby so Slovenskou poštou, Českou poštou a spoločnosťou DPD.

 

Obr. 5 Sieť výdajných a odberných miest Zásielkovne na Slovensku. Zdroj: zasielkovna.sk

Zamierte na obľúbené porovnávače tovaru

Porovnávače tovaru majú ako podporné marketingové kanály na Slovensku veľkú popularitu. Prvé kroky e-shopu by preto mali viesť práve sem. Potvrdzuje to aj agentúra PTAgroup.

“Pri vstupe e-shopu na slovenský trh, považujeme porovnávače za jeden z kľúčových výkonnostných kanálov a to najmä pre neznáme brandy. Získajú tým relatívne vysokú, lacnú a relevantnú návštevnosť a tiež ďalší kanál, kde sa môže cieľová skupina zoznámiť s ich značkou.”

Čo všetko radí agentúra Basta digital skontrolovať, ak sa chystáte inzerovať porovnávače?

  • konzistentnosť dát v produktovom feede (správne vyplnený product name, description, varianty produktov, alternatívne obrázky produktov),
  • existujúce produktové kategórie pre dané produkty,
  • konkurencia v relevantných kategóriách,
  • cenovú konkurencieschopnosť, dostatočná konkurencieschopnosť v dostupnosti a dĺžke dodania tovaru.

Pre bezchybný štart na porovnávači potrebujete XML súbor v požadovanom formáte. Nie ste si istý, či by splnil požiadavky danej platformy? Skontrolujte jeho stav s bezplatným auditom feedu. Získate kompletnú analýzu a odporúčania, ako ho s Mergadom opraviť.

 

Svoje služby ponúka na Slovensku viacero špičkových porovnávačov. Na ktoré sa má e-shop orientovať? PPC špecialista Marek Ivančík radí:

“Oslovenie porovnávačov záleží na portfóliu produktov. Určite by sme odporúčali testovať viaceré slovenské porovnávače. Od všeobecnejších ako Heureka.sk, Pricemania.sk, po konkrétnejšie ako napr. GLAMI, Favi a Biano. Odporúčali by sme zbierať spätnú väzbu od zákazníkov, čo pomáha budovať dôveryhodnosť e-shopu (Overené zákazníkmi, Glami TOP).”

Heureka

Univerzálny porovnávač tovaru Heureka je na Slovensku jednotkou medzi spotrebiteľmi i e-shopmi. V jej portfóliu nájdete širokú škálu sortimentu a značiek medzi tisíckami e-shopov. Užívatelia pri nakupovaní sledujú recenzie od ostatných zákazníkov, hodnotenie dostupnosti tovaru i cenu dopravy. Výhodu oproti konkurencii získa e-shop s odznakom Overené zákazníkmi, ktorý je zárukou kvalitnej a výhodnej ponuky.

S pomocou Mergada si nastavíte inzerciu pre slovenskú Heureku sami a automatizujete mnoho úkonov ako párovanie produktov, bidding či pricing.

Kompletné informácie ako sa zapojiť na Heureku nájdetu v jej prehľadnej nápovede.

Najnakup

NajNakup je druhý najobľúbenejší porovnávač na Slovensku a pokrýva rozsiahly záber sortimentu z vyše 8000 e-shopov. Zameriava sa na vyhľadanie najlepšej ceny produktu na trhu. Pre zapojených obchodníkov ponúka certifikát "Najnakup - Obchod odporúčaný zákazníkmi", ktorý vydáva na základe kladných hodnotení zákazníkov, ktorí už nakúpili.

Všetky informácie a postup pre zaradenie e-shopu nájdete na stránke NajNakup.sk.

Pricemania

Pricemania je ďalší veľký porovnávač na slovenskej e-commerce scéne. Vo svojom portfóliu má na výber vyše 800 tisíc produktov v kategóriách od elektroniky, oblečenia, kozmetiku a jedlo. Inzerujúce e-shopy môžu dosiahnuť certifikát Overený obchod, ktorý odráža dlhodobo kladne hodnotených obchodníkov.

Chcete sa pridať do siete e-shopov Pricemania? Zoznámte sa s výhodami, ktoré svojim partnerom ponúka.

GLAMI

Medzinárodný porovnávač GLAMI, ktorý nájdete okrem Slovenska v ďalších 17 štátoch, sa špecializuje primárne na módu a doplnky. Spotrebitelia ho využívajú predovšetkým ako poradcu na výhodné ceny a nákupy oblečenia. Medzi službami má porovnávač vernostný program GLAMI TOP, ktorý pomáha e-shopom zviditeľniť značky.

Predbehnite konkurenciu na GLAMI tým, že bude vaša inzercia v dobre kvalite. O stopercentný stav XML feedu sa automatizovane postará Mergado.

FAVI

V katalógu cenového porovnávača FAVI nájde zákazník segment nábytku, dekorácii, kúpeľňového a záhradného sortimentu. Na Slovensku funguje od roku 2016 a spolupracuje s vyše 600 e-shopmi. Obchodníci majú možnosť zbierať od nakupujúcich recenzie, ktoré zlepšujú celkový dojem značky a produktov.

Ak máte v portfóliu vášho e-shopu tento typ tovaru, inzercia na FAVI je viac ako na mieste.  

Biano

Špecializovaný porovnávač tovaru Biano sa zameriava na kategórie bývanie, doplnkov a potrieb pre rekonštrukciu. Okrem širokého výberu poskytuje nakupujúcim rady a tipy od interiérových dizajnérov a architektov. V Biane tak zákazníci nájdu nielen inšpiráciu, ale rovno aj daný produkt nakúpia.

ShopAlike

Európsky porovnávač ShopAlike má zastúpenie v 13 európskych krajinách vrátane Slovenska. Jeho pôsobenie na zahraničnom trhu prináša výhodu v celoeurópskom pokrytí a nenáročnej expanzii. V jeho ponuke nájde zákazník nábytok, oblečenie a doplnky.

Zalistovanie do ShopAlike je jednoduché – pozrite si naše tipy, ako na to.

Od roku 2019 majú možnosť využiť Google Nákupy aj slovenskí e-shopári. Je to ďalšia efektívna forma propragácie pre e-shop, ktorú nakupujúci radi vyhľadávajú a Mergado podporuje.

Zúročte tipy odborníkov na slovenskú e-commerce

Ako je na tom Slovensko v porovnaní so susednými krajinami? Na čo by sa mal podľa vás zahraničný e-shop pripraviť, ak chce vstúpiť na slovenský trh? Špecialisti z agentúry Basta digital vnímajú jasné rozdiely najmä medzi Českom, Poľskom a Maďarskom.

“Aj keď trh v Česku je veľmi podobný tomu nášmu, rozdiely oproti našim susedom sú viditeľné. Česká e-commerce je výrazne rozvinutejšia ako naša. Nachádza sa tam viac konkurentov a je náročnejšie dosahovať želané výsledky, platba na dobierku je pre tento trh povinná jazda. Naopak v Maďarsku nájdete príležitostí ako podnikať hneď niekoľko. Inzercia na trhu je stále lacná. V niektorých segmentoch stačí vytvoriť dôveryhodnú stránku. Pozor však na komunikáciu, Maďari sú patrioti. Dôvera k zahraničným eshopom je nízka.

Slováci sú naopak veľmi senzitívni na cenu a majú radi rýchle spôsoby doručenia alebo osobný odber. Okrem toho veľmi pozitívne reagujú pri segmentoch, ako je napríklad móda, na zákaznícky servis.“

A aký vývoj v roku 2021 predpokladá agentúra Basta digital na slovenskej e-commerce scéne?

Predajcovia budú pripravení pružnejšie reagovať na obmedzenia vyplývajúce zo štátnych nariadení. Prípadný prechod offline predaja na online bude hladší.
Otázny je však príjem z e-commerce, netreba zabúdať na očakávaný ekonomický pokles a nárast nezamestnanosti obyvateľstva a taktiež vyššia prioritizácia nákupov na základe potrieb zákazníkov.

Počas roku 2021 bude podľa nás dôležité prispôsobiť nákupný proces mobilným zariadeniam, implementácia platobných možností ako napr. Google alebo Apple Pay, (v zjednoduší celý proces platby za tovar), prepojenie online a offline predaja a personalizácia, aby si predajca udržal čo najvyššiu pozornosť zákazníka ( za najdostupnejšie riešenia považujeme automatizovaný e-mail marketing s prepojením na ecommerce alebo dynamický remarketing)."

 

Špecialista Libor Toporcer z agentúry Invelity vidí v slovenskom trhu potenciál pre zahraničné e-shopy.

“V porovnaní s okolitými krajinami ako Česko, Poľsko či Maďarsko nie sú zákazníci až tak striktne závislí pri rozhodovaní sa od ceny produktov. Zvažujú viacero faktorov – minulé skúsenosti s e-shopom, recenzie alebo rýchlosť doručenia zásielky. Bohužiaľ, Slováci sú benevolentnejší v nakupovaní od slovenských e-shopov a preto sa často stane, že zahraničný e-shop si vie získať fanúšika ľahšie ako napríklad v Maďarsku. Pri štarte marketingových aktivít počítajte na Slovensku aj s budovaním povedomia o značke. Silnú váhu tvoria okrem iného aj referencie. Pre získavanie sa najčastejšie využíva Heureka overené zákazníkmi, profil na Google my business či referencie na Facebook fanpage.”

Odborníci z PTAgroup majú s expanziou dlhoročné skúsenosti a obchodníkom odporúčajú prispôsobiť domácim spotrebiteľom toho čo najviac.

“Medzi kľúčové veci pri vstupe na akýkoľvek nový trh radíme najmä lokalizovanú verziu eshopu, ideálne aj supportu, populárne možnosti platby a dopravy. Odporúčame aj spustenie minimálne základných výkonnostných kanálov s použitím produktového feedu (Google Nákupy, porovnávače cien, sociálne siete ako Facebook a Instagram).”

Zhrnutie

  • Vývoj slovenskej e-commerce jasne nasleduje celosvetovú popularitu internetového predaja a nahráva aj obchodníkom zo zahraničia.
  • Pohodlie online nákupu si dopraje na Slovensku čoraz viac ľudí, ktorí sa neboja vyskúšať nové technológie a za produkty bez environmentálnej záťaže si priplatiť.
  • Typický slovenský zákazník sa však pozrie najskôr na cenovku, potom na dopravcu a na záver ho zláka pridaná hodnota v podobe zľavy.
  • Na rozbeh i pokročilé podnikanie využite porovnávače tovaru a úpravu feedu zverte do rúk Mergada, ktorý ho vyladí do perfektnej formy.

 

Vyskúšajte si kvality Mergada na 30 dní zadarmo.

 

Mohlo by vás zaujímať: 

Inzerujte na najrýchlejšie rastúcom trhovisku v Nemecku – Kaufland.de

V apríli 2021 sa z online trhoviska Real.de stal Kaufland.de. Do skupiny nemeckých internetových trhovísk sa tým zaradil ďalší gigant s 32 miliónmi návštev mesačne. V aktuálnom release sme do Mergada pridali formát Kaufland.de, vďaka ktorému sa ľahko pripojíte k viac ako siedmim tisícom predajcom na tejto platforme.

20.07.2021
Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

02.06.2021
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e-commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, Árgép a Olcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

21.04.2021

Pridať nový komentár